Emos & Fjortisar - Bullshit

Jag är så otroligt trött på det där emo och fjortis snacket. Och som en tjej som går i högstadiet så hör jag det där för ofta. Människor blir nertryckta för att de lyssnar på annan musik och andra kläder. Jag blir så jävla trött när jag ser en tjej som är helt svart klädd och massor av kaial (emo) går förbi samtidigt som en kille som har uppotstående hår bara märkes kläder och en bunt överm´sminkade tjejer som inte jobbar i skolan efter sej, och killen ropar till "emo" tjejen: "Gå och ta självmord" Man har bara lust och säga: "Gör det själv".

Denna flcka har det inte alls bra hemma, och hon skärs sig. Ska sånna utsatta människa bli nertryckta ännu mer? Det tycker absolut inte jag. Men denna flicka är otroligt bra i skolan. Och kanske kan hon bli något när hon växer upp: Läkare, advokat osv.

Därimot killen som skrek ta själmord. Han har det jätte bra hemma. Han har högt status i skolan och jätte rika föreldrar. Men! Jobbar han i skolan? Skulle inte tro det. När han växer upp kommer han antagligen leva på hans föräldrar och inte få någon normal utbildning.

Det jag vill säga är:

1. Acceptera människor för dem de är och ha respekt
2. Jobba i skolan ffs! Du kanske tror du att det är lungt jag kan chilla och hänga med dom snygga tjejerna/killarna. Men om du kanske jobbar lite mer nu, och har lite lägre status, kommer du få mycket högre status när du är vuxen. Och vuxen, är du hela livet!

Rätta mig om jag har fel!

Kommentarer
Postat av: Debbie

Bra sagt :) Fast en sak måste jag ändå säga, killen som säger såna där saker har det kanske inte så bra hemma fast det kanske ser ut så. Han kanske har alla de rätta grejerna, men kanske saknar kärlek från sina föräldrar. Vad det än är så tror jag inte att en lycklig människa vill få andra att må dåligt :/

2008-03-09 @ 14:26:40
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: laijna

Ha en bra dag :D

2008-03-09 @ 15:24:56
URL: http://laijnloo.blogg.se
Postat av: Lenita

svar: haha jag vet inte hur jag orkade, men jag gjorde det iaf!

bra skrivet där!

2008-03-09 @ 18:46:28
URL: http://lenitajohansson.blogg.se
Postat av: Marielle

så otroligt bra sagt! håller med om varje ord, om alla tänkte som oss haha :) nej men, det blir säkert så "emotjejen" lyckas & rikemansbarnet hamnar i skiten.. hoppas de iaf!

2008-03-09 @ 19:51:41
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: anna

mycket bra skrivet!

hoppas du får en underbar måndag! kram!

2008-03-10 @ 01:58:30
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0